❗❗❗Zostań Liderem Trendów❗❗❗📣Zgłoś się i zdobądź prestiżowy certyfikat Lidera Biznesu❗❗❗📣  

Targi Gardenia, 23-25 listopada 2023 - Ogrodnictwo odmienione przez wszystkie przypadki

Podziel się

Już niespełna 3 miesiące dzielą nas od najważniejszego wydarzenia branży ogrodniczej w naszym kraju – XVII Międzynarodowych Targów Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu GARDENIA 2023. Tegoroczne spotkanie profesjonalistów projektowania i pielęgnacji zieleni będzie miało swój nowy, mocny punkt w postaci V Kongresu Liderów Branży Ogrodniczej, tym razem jako swoista multikonferencja: prelekcja, debaty i warsztaty będą odbywać się jednocześnie w 4 lokalizacjach w czasie trwania Targów. Tekst: Natalia Porażyńska Zdjęcia: FotoBueno

Tematem przewodnim poprzedniej edycji targów Gardenia był „ekologiczny ogród”, który z silnego trendu stał się dominantą rozwoju tej branży. W 2023 roku organizatorzy zamierzają kontynuować wątki dobrze zaprojektowanej zieleni – walkę z miejską szarzyzną, propagowanie różnorodności biologicznej, nowoczesne rozwiązania dla ekonomicznej i ekologicznej pielęgnacji roślin w skali mikro i makro.

Motyw przewodni XVII Targów GARDENIA to „Uniwersalny ogród”. Uniwersalny, czyli z jednej strony: dla każdego, w każdych warunkach, w każdym miejscu, a z drugiej: wszechobecny – w przestrzeni przydomowej, w każdej wolnej od zabudowy miejskiej powierzchni, na balkonie, na parapecie, wszędzie, gdzie jest odrobina słońca i wody.

Zieleń coraz silniej „rozpycha się łokciami” w projektach domów, biur i miejscach dostępnych publicznie, rozkrzewia się w planach zagospodarowania przestrzennego i nowoczesnych konceptach mieszkalnych. I dobrze – wszak zieleń to… życie!

 

…a targi to ludzie

 

Jak co roku od 17 już lat, branża ogrodnicza wszystkich sektorów spotka się w Poznaniu nie tylko po to, aby prezentować nowości w swoich ofertach, ale w dużej mierze także dla dwóch innych aspektów: wiedzy i spotkań. W kręgu organizatorów często słychać stwierdzenie, że „targi to ludzie”, co ma w sobie wiele prawdy i wprost przekłada się na jakość wydarzenia branżowego.

­ Oprócz oczywistego biznesowego wydźwięku Targów Gardenia zależy nam także na tym, aby łączyć ludzi o tych samych zainteresowaniach, z tym samym zapałem do sprawy. Od lat jesteśmy dumni z tego, że w czasie Gardenii nie chodzi jedynie o interesy, a również o tworzenie nowych pomysłów na projektowanie i pielęgnację zieleni, o wymianę wiedzy i doświadczeń, o inspirowanie do jeszcze pełniejszego i bardziej świadomego działania. To tutaj zawiązują się nowe relacje, tworzą koncepcje i – co bardzo istotne – zapadają bardzo konkretne decyzje – mówi Paulina Maniecka, dyrektor projektu Gardenia.

 

Edycja 2022 w liczbach

 

GARDENIA to coroczny mocny i obowiązkowy punkt w kalendarzu profesjonalnego ogrodnictwa. W 2022 roku gościły niemal 300 wystawców z 12 europejskich krajów (czyli o 38% więcej, niż w roku 2021), a teren MTP zgromadził ponad 12 tys. uczestników (+20%), w tym gości z 23 państw Europy i Świata. W największej liczbie z Austrii, Belgii, Czech, Danii, Finlandii, Francji, Niemiec, Hiszpanii, Holandii, Włoch, Norwegii, Słowenii, Szwecji i Ukrainy, co stanowi dowód, że branża ogrodnicza jest spragniona nowych wartościowych kontaktów, najświeższej wiedzy merytorycznej i wymiany doświadczeń.

 

Powierzchnia wystawiennicza wzrosła rok do roku o 1500 m2, wystawiło się 2 razy więcej szkółek, a swoją ofertę zaprezentowało aż 71 nowych firm, debiutujących na poznańskiej ekspozycji. Ważnym aspektem struktury zwiedzających byli przedstawiciele największych sieci handlowych i centrów ogrodniczych w naszym regionie.

 

V Kongres Liderów Branży Ogrodniczej

 

W programie merytorycznym edycji listopadowej organizatorzy stawiają na połączenie sił wszystkich sektorów ogrodnictwa i dziedzin im pokrewnych. Uczestnicy będą balansować na styku zielonej branży z marketingiem, sprzedażą, visual brandingiem, logistyką i e-commerce’m, ale także na połączeniu sektorów między sobą i synergią, którą można dzięki temu wypracować.

– Nowy koncept multikonferencji podyktowany był opiniami po ubiegłej edycji: działo się tak dużo, że uczestnicy musieli wybierać między wieloma ciekawymi wydarzeniami. Teraz chcemy poprowadzić ich ścieżkami – od prelekcji, poprzez debaty, wydarzenia na stoiskach wystawców, pokazy, warsztaty. Chcemy, aby swój pobyt na targach wykorzystali na 100% i wychodząc mieli poczucie doświadczenia czegoś prawdziwie inspirującego – dodaje dyrektor Maniecka.

W ramach V Kongresu Liderów Branży ogrodniczej, organizowanego przez Grupę MTP, Targi Gardenia i Lidera Biznesu, przy udziale patronów i partnerów, przewidziane są między innymi:

  • XVII odsłona konwentu Miejska Sztuka Ogrodowa,
  • IV edycja Areny Krajobrazu,
  • prelekcje branżowe,
  • pokazy i warsztaty florystyczne, arborystyczne,
  • debaty z udziałem specjalistów wielu dziedzin oraz liczne warsztaty i prelekcje dla profesjonalistów i szerokiej publiczności.

 Do współpracy zapraszamy najlepszych ekspertów, praktyków, doświadczonych projektantów, naukowców i przedstawicieli instytucji.

 

Przekrojowo przez ogrodnictwo

 

Ekspozycja, podobnie jak w roku ubiegłym, obejmie wszystkie sektory ogrodnictwa – od oferty maszynowej, poprzez podłoża, nawozy, nawadnianie, nasiona, akcesoria ogrodnicze, aż po sektor florystyczny, pełen stref inspiracji, pokazów i nietuzinkowych kompozycji.

Targi GARDENIA to coroczny mocny i obowiązkowy punkt w kalendarzu profesjonalnego ogrodnictwa – nadają tempa branży, wyznaczają trendy oraz łączą pasjonatów zieleni z wielu zakątków świata.

Gardenia 2023 będzie rozplanowana w przestrzeni pawilonów 5, 5A i 6, czyli największych hal na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich.

Czytaj pełen artykuł w e-wydaniu!