❗❗❗Zostań Liderem Trendów❗❗❗📣Zgłoś się i zdobądź prestiżowy certyfikat Lidera Biznesu❗❗❗📣  

RAPORT: rynek mebli i oświetlenia zewnętrznego

Podziel się

Z danych FACT.MR wynika, że światowa sprzedaż mebli zewnętrznych generuje wprawdzie tylko 2% dochodów w obrębie całego sektora wyposażeniowego, ale już w 2020 r. wartość rynku outdoorowego przekroczyła rekordowy próg 2 mld dol. i ma rosnąć w imponującym tempie 7,6% rocznie aż do 2031 r. Jeszcze dynamiczniej rozwija się rynek oświetlenia ogrodowego – zwłaszcza w jego energooszczędnym – wydaniu LED, które według Mordor Intelligence ma notować rokroczne wzrosty rzędu 14% do 2026 r.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie czynniki mają wpływ na segment mebli zewnętrznych i oświetlenia ogrodu
  • Jak rozwija się sprzedaż tych produktów na świecie i w krajach europejskich
  • Jakie trendy mają szansę zawojować rynek mebli ogrodowych
W ciągu ostatnich lat światowe zapotrzebowanie na wypoczynkowe elementy wyposażenia ogrodów istotnie się zwiększyło! Agencje Global Market Insights i Grand View Research szacują, że szala sprzedaży mebli zewnętrznych na świecie delikatnie przechyla się na korzyść sektora prywatnego, a nie komercyjnego. Oznacza to, że właściciele ogrodów przeznaczają aktualnie większy budżet na zakup kompletów wypoczynkowych niż klienci biznesowi, jak np. kurorty czy restauracje!

 

Domowy open-air

Już od kilku lat konsumenci na całym świecie dążą do stworzenia salonu na świeżym powietrzu, który idealnie sprawdzi się nie tylko jako przytulny kącik wytchnienia od codziennych trosk i stresu, ale również jako bezpieczne i równocześnie klimatyczne miejsce rodzinnych czy towarzyskich spotkań. Nic dziwnego, że wygodne, regulowane fotele, rozłożyste i niskie sofy sprzyjające wypoczynkowi, leżanki i powracające do łask szezlongi szturmem podbijają ogrody na całym globie. Szeroka gama zewnętrznych kompletów wypoczynkowych pozwala miłośnikom relaksu w zieleni znaleźć idealne rozwiązanie. Z kolei wytrzymałe, rozkładane sofy, krzesła z wysoką pozycją siedzenia i profilowane ławki sprawiają, że ogrodowe posiłki i przyjęcia stały się w covidowych czasach nową tradycją.

 

Z prędkością światła?

Globalna tendencja do upiększania ogrodów od początku pandemii stała się prawdziwym koniem pociągowym sprzedaży zewnętrznych elementów oświetlenia, która notuje rok do roku dwucyfrowe wzrosty! Agencja informacyjna Mordor Intelligence wskazuje również na dążenie konsumentów do poszukiwania energooszczędnych a jednocześnie innowacyjnych rozwiązań, które będą np. zintegrowane ze smartfonem lub inteligentnym domem. Konsumenci chętnie sięgają po świetlne girlandy w różnych rozmiarach i niewielkie lampy, które z łatwością można ukryć w pobliżu rabat i w przejściach, aby subtelnie podkreślić roślinne i wodne aranżacje oraz inne elementy krajobrazu. Rynek zewnętrznego oświetlenia oferuje całą mnogość innowacji, ale należy zaznaczyć, że jego rozwojem w ciągu nadchodzących lat mocno zachwiać mogą przerwy w łańcuchu dostaw i niewystarczająca podaż wielu elektronicznych komponentów, które najczęściej sprowadzane są z Chin.        

 

Umeblowana Europa

Fact.MR podaje, że póki co największe udziały w sprzedaży mebli zewnętrznych i innych podobnych elementów wyposażenia ogrodów mają kraje Ameryki Północnej z dochodami przekraczającymi 782 mln dol., ale z ustaleń m.in. Graphical Research wynika, że w ciągu najbliższych kilku lat to Europa wyrośnie na liczący się region w opisywanym segmencie handlu. Wpływ na to będzie miało kilka czynników, m.in. starzenie się populacji Europejczyków, ożywienie na rynku nieruchomości z ogrodem i poszukiwanie coraz lepszych jakościowo oraz wytrzymalszych kompletów wypoczynkowych. Ważnym filarem sprzedaży mebli ogrodowych jest poprawa stopy życiowej mieszkańców naszego kontynentu, choć naturalnie należy mieć na względzie, że galopująca inflacja, z którą obecnie zmaga się Europa, i niepewność związana z dalszym rozwojem pandemii mogą osłabić optymizm zakupowy konsumentów.

 

Meble na topie

Póki co w sprzedaży asortymentu outdoorowego na Starym Kontynencie według Graphical Research przodują kolejno: Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Włochy i Hiszpania. Polska – dzięki boomowi na domy jednorodzinne i modzie na działkę lub przeprowadzkę za miasto – również mogła cieszyć się zadowalającą koniunkturą na ogrodowe fotele, stoły, sofy, komplety wypoczynkowe i zewnętrzne oświetlenie. Szacuje się, że nadchodzące lata w segmencie outdoorowym w Europie należą do kategorii stołów i całych kompletów jadalnianych wykonanych z wytrzymalszych surowców, m.in. drewna, metalu albo aluminium. Producenci i detaliści w Europie, a także w innych regionach świata mogą liczyć ponadto na zadowalające wyniki w grupie foteli i leżanek, które obecnie stanowią najbardziej dochodową kategorię zewnętrznego umeblowania na świecie. Wzrost sprzedaży foteli, jak wskazuje firma badawcza Quince Market Research, stymulowany jest ich modularnością – pozwalającą dowolnie dostosować oparcie do okazji, a także dostępnością różnych wzorów i kolorów tych produktów, które są odporne na działanie różnych czynników pogodowych: żaru, wiatru, zimna czy deszczu.

[...]

Pełna treść artykułu dostępna jest w e-wydaniu: KLIK!

CZYTAJ DALEJ...