Jakość jest wartością ponadczasową
Aries Power Equipment - zaufany dostawca niezawodnej i wygodnej techniki o najlepszych parametrach użytkowych obchodzi 30 lat działalności na polskim rynku. Rozmowa z Pawłem Porucznikiem, Dyrektorem Generalnym spółki.
Tekst i zdjęcia: Honda Aries Power
Aries Power Equipment obchodzi podwójny jubileusz 30–lecia powstania spółki oraz dystrybucji maszyn i urządzeń Honda.
Jak Pan ocenia te lata i jak Pan widzi przyszłość firmy?
Paweł Porucznik: Trzydzieści lat dla firmy to już poważny fragment historii, którą zamierzamy kontynuować przez przynajmniej następne trzy dekady. Nasza firma powstała w trudnych warunkach, w okresie głębokich przemian w Polsce. Nie był to łatwy czas, ale przekształcanie się rynku z formatu PRL-u do gospodarki wolnorynkowej stworzyło nowe perspektywy rozwoju, które dobrze wykorzystaliśmy.
Nasza firma uczestniczyła w tej ogólnopolskiej transformacji i ją współtworzyła, dostarczając na przykład tysiące silników Honda polskim producentom maszyn i urządzeń. Symbolicznym kamieniem węgielnym spółki była umowa zawarta pod koniec 1992 roku przez polskiego inwestora Jana Borowskiego z liczącą się na światowym rynku japońską firmą handlową Kanematsu Co. Natomiast już w styczniu 1993 roku spółka podpisała umowę z Honda Motor Co. nadającą jej status Generalnego Dystrybutora Maszyn i Urządzeń Honda w Polsce.
Przez kolejne lata poszerzaliśmy ofertę maszyn Honda i nawiązywaliśmy współpracę dystrybucyjną z innymi producentami, których główną dewizą była i jest jakość. W efekcie, jesteśmy w Polsce Generalnym Dystrybutorem nie tylko maszyn i urządzeń Honda, ale również wysokoprężnych silników Kubota, maszyn budowlanych Mikasa, motopomp japońskich producentów Daishin i Matsusaka, karczownic Orec, riderów ZeroSkręt Walker.
Jesteśmy też dystrybutorem rębaków GTS z silnikami Honda, przenośnych lodówek kompresorowych ariesFrost, elektrycznych pomp zatapialnych Aries Pump i banków energii.
Historia firmy jest silnie związana z marką Honda. Jakie czynniki o tym zadecydowały?
P.P.: W pewnym sensie marka Honda jest wpisana w nasze DNA i nie był to przypadkowy wybór. Zadecydowała o tym jakość i wynikająca z niej niezawodność, trwałość maszyn i urządzeń, z których marka Honda jest znana na całym świecie.
Urządzenia te są także wydajne, łatwe w obsłudze i przyjazne dla otoczenia. Od samego początku uważaliśmy, że polscy użytkownicy muszą mieć dostęp do najlepszych rozwiązań.
Jakość jest wartością ponadczasową i zawsze będzie w cenie, dlatego też wybieramy partnerów biznesowych właśnie pod tym kątem.
Wracając do marki Honda, jej oryginalna jakość zapewnia użytkownikom spokój eksploatacji. Pierwszym praktycznym testem tej jakości była powódź w 1997 roku, gdy dostarczyliśmy Straży Pożarnej, innym służbom ratowniczym i gminom duże ilości motopomp oraz agregatów prądotwórczych Honda, które umożliwiły zwalczanie skutków powodzi. O tym, że nadal cieszą się uznaniem świadczy fakt, że dziś jesteśmy w Polsce liderem sprzedaży motopomp i drugim na rynku dostawcą przenośnych agregatów prądotwórczych.
Czy to właśnie jakość powinna być podstawowym kryterium wyboru urządzenia?
P.P.: Zdecydowanie tak. Jakość w połączeniu z prawidłową eksploatacją ma wpływ na komfort użytkownika, lepszą organizację pracy, poprawę jakości życia i warunków pracy. Jeden z użytkowników pompy Honda, spotkany na targach branżowych, powiedział, że Honda jest na całe życie, czyli jest to dobra inwestycja.
Należy też podkreślić aspekt ekologiczny marki Honda, bo choć marka słynie z urządzeń spalinowych, to są one stale udoskonalane i od lat spełniają ponadnormatywnie wszystkie wymagane normy emisji spalin i głośności. Ponadto, Honda rozwija technologię urządzeń akumulatorowych oraz robotykę, której efektem jest na przykład bezszelestny robot koszący Honda Miimo wyróżniający się najlepszym algorytmem koszenia.
Długoletnia trwałość urządzeń ogranicza też produkcję odpadów, na co inni dopiero od niedawna zwracają uwagę. Potwierdzeniem tej długowiecznej jakości i żywotności urządzeń Honda jest 5-letni okres gwarancji, który dajemy naszym klientom oraz dostępność części zamiennych do urządzeń produkowanych 20 lat temu, a nawet do nieprodukowanych już modeli.
My również nie pozostawiamy naszych klientów bez opieki. Przywiązujemy bardzo dużo uwagi do wysokiej jakości usług sprzedażowych i posprzedażowych. Zapewniamy stały dostęp do oryginalnych części zamiennych poprzez sieć Autoryzowanych Punktów Serwisowych zasilanych przez Centrum Logistyczne Honda w Pniewach koło Poznania.
W zamian za jakość naszej oferty otrzymujemy zadowolenie klientów, które stale wzmacnia naszą pozycję na rynku.
Pełna treść wywiadu dostępna jest w e-wydaniu!