Dekoracja sklepu: złota jesień, Wszystkich Świętych i Halloween
Jesienią pojawia się dużo ciekawego asortymentu. To także czas wielu wydarzeń, którym towarzyszą rośliny, nawozy, środki pielęgnacyjne. Ale jesień to przede wszystkim najodpowiedniejszy czas do sadzenia i przesadzania roślin.
Tekst i zdjęcia:
Robert Radkiewicz, autor cyklu „RADKIEWICZ RADZI – CENTRUM OGRODNICZE OD A DO Z”
Sezon jesienny w centrum ogrodniczym należy bardzo starannie zaplanować i zorganizować. Terminy prac ogrodniczych i wydarzeń okolicznościowych dają szerokie pole manewru, jeśli chodzi o zbudowanie ekspozycji sezonowych. A te mają wywołać u naszych klientów pożądane emocje zakupowe.
Jak przygotować centrum do jesiennego sezonu i dopasować ofertę, by zainteresować klientów i wydłużyć sezon sprzedaży roślin?
Dekoracja sklepu i bezpośrednia propozycja – sugestia zakupowa to główne zadanie ekspozycji, która nie tylko ma być dekoracją, ale przede wszystkim niejako drogowskazem zakupowym, co powinno znaleźć się w koszyku każdego z klientów.
Wejście i dekoracje, które wprowadzają klienta w odpowiedni nastrój i wywołują oczekiwane emocje, to znaczna część sukcesu dobrze zaplanowanego procesu sprzedażowego odpowiednich produktów.
Dzięki dobrze zorganizowanej sezonowej ekspozycji pokazujemy, co klient powinien kupić, na jakie produkty zwrócić uwagę i co powinno znaleźć się w jego ogrodzie.
Sprawny slogan dźwignią handlu
Dzięki zamieszczonej informacji, że JESIEŃ TO NAJLEPSZY CZAS NA SADZENIE ROŚLIN, by wiosną cieszyć się już kwitnieniem i owocowaniem, to mocny argument.
Przypomnijmy klientom, że jesienią należy rośliny nawozić, by je wzmocnić i by lepiej zniosły zimę.
Informacja, która jest skierowana bezpośrednio do klienta, trafia na podatny grunt i kształtuje świadomość zakupową i koszyk zakupowy o te produkty.
Dekoracje jesienne – wianki z wykorzystaniem motywów jesiennych, przebarwiających się liści, traw i innych suchych zdobień– to ciekawy element wystroju.
Wiązanie wysuszonych traw w ogrodzie dekoracyjnymi wstążkami, ustawianie skrzynek z owocami, jabłkami, dyniami i innymi plonami jest obecnie trendem, który możemy zaobserwować niemal przed każdą restauracją czy sklepem, który chce przyciągnąć uwagę klienta w okresie jesieni.
Warto zwrócić uwagę na kolorystykę oferty jesiennej, bo pomimo opadających, przebarwionych liści dysponujemy w centrum dziesiątkami kolorów roślin i dodatków, a pomarańcz, beż, żółć, złoto to zdecydowane dominanty każdej jesiennej ekspozycji…
Na Wszystkich Świętych
A jak sprzedają się obecnie produkty, które służą do przygotowania ekspozycji sezonowej w okresie 1 listopada? Jak przygotować ekspozycję listopadową?
Obowiązkowy towar to kwiaty, wieńce, wiązanki, znicze, środki i akcesoria do czyszczenia nagrobków, narzędzia.
Krótki okres sprzedaży i tym samym możliwości ekspozycyjne wymuszają na sprzedawcach dość szybkie działanie.
Ekspozycję na 1 listopada trzeba budować od początku października.
Można zaproponować klientom komplety wystrojowe w jednym kolorze. Do tego dekoracje kwiatowe, wieńce, które są w bardzo staranny sposób przygotowywane. Często stają się florystycznymi dziełami sztuki.
Halloween, czyli Dziady
A co z Halloween? Czy łączyć 1 listopada z tym nowomodnym zwyczajem na maszkary i potwory?
To indywidualne spojrzenie na możliwości ekspozycyjne i łączenie asortymentu. Od kilku lat można zaobserwować przenikającą się ofertę.
Ale chyba lepiej zaproponować rozdział i uszykować mocną ofertę Halloween.
Jak zawsze chodzi o przyciągnięcie uwagi klienta. Tu można na wesoło. Proszę odważnie zamienić sklep, świetnie przy tym się bawiąc, w „dom strachów” lub „tajemniczą krainę”. Sprzedający też mogą się przebrać odpowiednio.
Jeśli pojawi się mnogość roślin, pajęczyn, chryzantem, dyń, świec i innych dodatków, ich łączenie wpłynie zdecydowanie na dobrą sprzedaż i odwiedzanie przez liczną grupę klientów.
Do tego dynie można sprzedawać na kilogramy…
Generalnie zawsze i przy każdej okazji trzeba puścić wodze swej wyobraźni!