❗❗❗Zostań Liderem Trendów❗❗❗📣Zgłoś się i zdobądź prestiżowy certyfikat Lidera Biznesu❗❗❗📣  

Biznes ogrodniczy on-line: co musisz wiedzieć o SEO?

Podziel się

Marketing to przede wszystkim możliwość zaprezentowania swojej firmy, marki, usług czy produktów potencjalnym klientom. Jego skutkiem może być oczywiście sprzedaż, jednak należy pamiętać, że jest to proces. Proces, który powinien rozpocząć się od tego, aby jak najlepiej opisać to, czego może szukać odbiorca i odpowiedzieć na jego potrzeby/problemy. Świetnie sprawdzi się w tym przypadku tworzenie na swojej stronie www tekstów przyjaznych SEO.

Tekst: Dagmara Lassota

Warto w tym momencie zacząć od wyjaśnienia najważniejszej rzeczy, czyli czym jest SEO. To optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (ang. search engine optimization, SEO). Chodzi o tzw. edycję kodu źródłowego serwisu internetowego.

Ma ona za zadanie dostosować zawartość do wymogów wyszukiwarek internetowych oraz wyeliminować błędy techniczne powodujące problemy z poprawnym funkcjonowaniem.

Dodatkowo, pomaga ustawiać – czyli indeksować – strony internetowe przez roboty sieciowe pod wybrane słowa kluczowe.

 

Jak więc można wykorzystać SEO w Twojej firmie? 

Tworzenie przyjaznego dla SEO tekstu w Twojej witrynie jest niezbędne, aby dotrzeć do większej liczby odbiorców. Reguły SEO mają na celu pomóc wyszukiwarkom zrozumieć i sklasyfikować treść. Tekst przyjazny dla SEO powinien być unikalny. A do tego interesujący, pouczający i angażujący użytkowników, aby mogli łatwo znaleźć potrzebne informacje.

 Oto kilka wskazówek dotyczących tworzenia tekstu przyjaznego dla SEO:

#1. Inteligentnie używaj słów kluczowych

Zasady SEO wymagają użycia właściwych słów kluczowych w celu uzyskania wyższej pozycji na stronach wyników wyszukiwania (SERP).

Umieść słowa kluczowe strategicznie w całym tekście, tak aby odnosiły się do danego tematu i naturalnie pojawiały się w wraz z upływem czytania. 

#2. Zachowaj zwięzłość i podział tekstu

Zasady SEO wymagają, aby treść była zwięzła i na temat. Celuj w krótkie akapity i nagłówki i unikaj długich zdań lub zbędnych słów.

#3. Dołącz linki

SEO wymaga umieszczania w tekście linków do innych stron w witrynie. Także do zewnętrznych źródeł związanych z danym tematem. Pomaga to wyszukiwarkom zrozumieć kontekst Twoich treści i poprawia rankingi SEO.

#4. Publikuj regularnie

Warto pamiętać także o konsekwencji i regularności. Im częściej będziesz tworzyć teksty, tym na większą część zapytań potencjalnych odbiorców będziesz w stanie odpowiedzieć.

Zwiększa to oczywiście prawdopodobieństwo odnalezienia właśnie Twojej firmy w wynikach wyszukiwania.

 

Zacznij pisać i już!

 

Napisanie tekstu przyjaznego dla SEO na Twojej stronie nie musi być trudnym zadaniem. Dysponując odpowiednią wiedzą i narzędziami, możesz szybko i łatwo tworzyć treści przyjazne dla SEO. Pamiętaj o tych wskazówkach podczas tworzenia ciekawego i wartościowego tekstu w swojej witrynie.

W przypadku tworzenia treści pod SEO na stronie z systemem Wordpress – można skorzystać z gotowych wtyczek. To one krok po kroku poprowadzą Cię przez cały proces przygotowania tekstu i jego ulepszenia pod wyniki wyszukiwania.

Istnieje opcja płatna i bezpłatna i tylko od Ciebie zależy, która z nich będzie dla Ciebie odpowiednia. Jeśli dopiero zaczynasz, wersja darmowa będzie w pełni wystarczająca. 

 

O czym pisać?

Jeśli zastanawiasz się jeszcze, o czym pisać teksty na Twojej stronie, postaraj się odpowiedzieć sobie na ważne pytanie:

  • co Twoja firma może zaoferować potencjalnemu klientowi?
  • w jakim problemie może mu pomóc, w czym go wesprzeć, w jakim zakresie możesz podzielić się z nim swoją wiedzą?

Świetnie sprawdzi się w tym przypadku także korzystanie z dodatkowych narzędzi. To np. planer słów kluczowych w systemie reklamowym Google Ads. Wpisując tam wybrane hasło z obszaru, o którym chcesz napisać tekst, pojawią się dodatkowe gotowe frazy, których możesz użyć w tekście, co jednocześnie podpowie Ci tematykę potencjalnego wpisu. 

Narzędzie to jest bezpłatne i nie musisz od razu włączać kampanii reklamowej, aby móc z niego skorzystać. Jeśli interesuje Cię ten temat, polecamy zajrzeć na oficjalną stronę Google. Wpisz „keyword planner”.

Drugie narzędzie, które może okazać się pomocne w szukaniu pomysłów na teksty, to Google Trends. To tutaj sprawdzisz, co obecnie interesuje odbiorców i jakie tematy warto poruszyć: https://trends.google.com/trends/?geo=PL.

Pamiętaj, że bez względu na to, jak dużą masz wiedzę z zakresu SEO i samego marketingu, skup się na tym, aby po prostu działać. Metodą prób i błędów, ale konsekwentnie publikuj kolejne treści na swojej stronie i obserwuj efekty. Nigdy nie będzie tego idealnego i najbardziej odpowiedniego momentu, aby zacząć. Zrób to po prostu teraz!

 

Pełna treść artykułu dostępna jest w e-wydaniu!

zobacz e-wydanie