Regulamin świadczenia usługi
„Bezpłatny magazyn Lider Biznesu Ogrodniczy Magazyn Branżowy w Twojej firmie i domu”
§ 1 Definicje
- Czasopismo – bezpłatny magazyn „Lider Biznesu Ogrodniczy Magazyn Branżowy”, skierowany do ludzi biznesu branży ogrodniczej, wydawany co dwa miesiące (9 wydań w ciągu roku kalendarzowego) przez Usługodawcę (wydawcę).
- Kupujący – (1) pełnoletnia osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych (występująca jako konsument lub osoba prowadząca działalność gospodarczą jednoosobowo lub w formie spółki cywilnej) lub (2) osoba prawna, lub (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, dokonująca u Usługodawcy zamówienia Usługi.
- Adres Dostawy – dane Kupującego obejmujące: (1) imię i nazwisko Kupującego, a w przypadku osób prawnych lub jednostek organizacyjnych – nazwa (firma) osoby/jednostki, (2) adres dostawy: ulica, numer nieruchomości, numer mieszkania/lokalu (w przypadku miejscowości niepodzielonej na ulice - nazwa miejscowości i numer nieruchomości), kod pocztowy oraz miejscowość, (3) w przypadku przedsiębiorców – numer identyfikacji podatkowej (NIP).
- Okres Usługi – okres świadczenia Usługi wynoszący 1 (jeden) rok od chwili zawarcia Umowy, kończący się jednak nie wcześniej niż przed prawidłową realizacją Usługi w odniesieniu do 9. (ostatniego w ramach Usługi) wydania Czasopisma.
- Okres – okres dwumiesięczny, na który realizowane jest nowe wydanie Czasopisma,
- Regulamin – niniejszy regulamin „Bezpłatny magazyn Lider Biznesu Ogrodniczy magazyn Branżowy w Twojej firmie i domu”.
- Usługa – odpłatna usługa obejmująca pakowanie i nadanie do wysyłki 9 wydań Czasopisma w ciągu 1 (jednego) roku.
- Usługodawca – Międzynarodowe Targi Poznańskie sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Głogowskiej 14, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000202703, NIP: 777-00-00-488, kapitał zakładowy: 42 310 200,00 PLN.
- Umowa – umowa o świadczenie Usługi zawierana na odległość w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta (w przypadku umów zawieranych z konsumentami) / umowa o świadczenie Usługi (w przypadku umów zawieranych z osobami niebędącymi konsumentami).
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumentach (Dz.U. z 2019 r. poz. 134 ze zm.)
§ 2 Warunki ogólne
- Regulamin określa zasady zamawiania przez Kupującego u Usługodawcy świadczenia Usługi oraz jej realizacji przez Usługodawcę na rzecz Kupującego na podstawie zawartej przez Kupującego i Usługodawcę Umowy.
- Umowa zawierana jest w języku polskim, zgodnie z polskimi przepisami prawa powszechnie obowiązującego i Regulaminem. Integralną częścią Umowy jest Regulamin.
- Umowa zawierana pomiędzy Kupującym a Usługodawcą stanowi podstawę świadczenia przez Usługodawcę Usługi na rzecz Kupującego na wskazany przez Kupującego Adres Dostawy przez Okres Usługi, na zasadach określonych w Regulaminie.
§ 3 Składanie zamówienia (zawarcie Umowy)
- Warunkiem realizacji Usługi na rzecz Kupującego przez Usługodawcę jest zawarcie przez Kupującego i Usługodawcę Umowy, które następuje w wyniku skutecznego złożenia przez Kupującego zamówienia poprzez:
- prawidłowe wypełnienie przez Kupującego formularza elektronicznego zamówienia dostępnego na stronie internetowej liderbiznesu.com.pl w zakładce: Prenumerata i przesłanie go za pośrednictwem tej strony, obejmujące następujące etapy:
a). podanie następujących danych Kupującego:
- Adres Dostawy (ze szczegółowością jak w § 1 pkt 3),
- adres korespondencyjny Kupującego (jeżeli jest inny niż Adres Dostawy): ulica, numer budynku, numer mieszkania/lokalu, kod pocztowy, miejscowość,
- adres e-mail Kupującego,
- nr telefonu Kupującego do kontaktu,b) w przypadku woli wystawienia faktury VAT za realizację Usługi na dane inne niż wskazane jako Adres Dostawy – podanie danych do wystawienia faktury VAT ze szczegółowością jak w § 1 pkt 3; w przypadku braku wskazania innych danych, faktura VAT zostanie wystawiona na dane Kupującego podane zgodnie z ppkt
b) powyżej (na Adres Dostawy),
c). oświadczenie o zapoznaniu się z postanowieniami Regulaminu jako integralnej części Umowy i akceptacji jego postanowień; - dokonanie wyboru metody płatności (system PayU lub przelew tradycyjny),
- uiszczenie opłaty za zamówioną Usługę w terminie do 7 dni od chwili wyboru metody płatności, o której mowa w pkt 2 powyżej, na zasadach określonych w § 5 Regulaminu, z zastrzeżeniem ust. 2 poniżej.
- prawidłowe wypełnienie przez Kupującego formularza elektronicznego zamówienia dostępnego na stronie internetowej liderbiznesu.com.pl w zakładce: Prenumerata i przesłanie go za pośrednictwem tej strony, obejmujące następujące etapy:
- Za chwilę uiszczenia opłaty za zamówioną Usługę uznaje się datę zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Usługodawcy.
- Umowa zostaje zawarta z chwilą spełnienia wszystkich powyższych warunków, określonych w ust. 1 powyżej, co Usługodawca potwierdzi przesyłając wiadomość mailową na adres e-mail wskazany w formularzu zamówienia.
- W przypadku niespełnienia wszystkich warunków określonych w ust. 1 powyżej, Umowa nie zostaje zawarta (zamówienie nie zostaje skutecznie złożone).
§ 4 Realizacja Usługi
- Realizacja Usługi odbywa się etapowo, w trakcie trwania Okresu Usługi, poprzez opakowanie i nadanie do wysyłki wydania Czasopisma na dany Okres, na adres i dane wskazane jako Adres Dostawy.
- Realizacja Usługi w stosunku do wydania Czasopisma na dany Okres następuje w przybliżonym terminie wydania tego Czasopisma, nie później jednak niż do 25. dnia miesiąca kalendarzowego,
w którym rozpoczyna się Okres (wydanie Czasopisma na styczeń-luty X r. zostanie nadane do Kupującego najpóźniej 25 lutego X r.). - Realizacja Usługi (dostawa pierwszego z 9 wydań Czasopisma) rozpocznie się w okresie rozsyłania przez Usługodawcę wydań Czasopism do innych Kupujących, który będzie najbliższy względem momentu zawarcia Umowy (tj. w zależności od chwili zawarcia Umowy – rozpocznie się od wydania Czasopisma na Okres obejmujący miesiąc kalendarzowy zawarcia Umowy lub wydania Czasopisma na Okres kolejny).
- Realizacja Usługi odbywa się za pośrednictwem Poczty Polskiej lub innego operatora pocztowego/kurierskiego, wybranego przez Usługodawcę.
- Usługodawca zastrzega możliwość swobodnego decydowania o wyborze rodzaju usługi (przesyłki) świadczonej przez Pocztę Polską lub innego operatora pocztowego/kurierskiego, z wyłączeniem możliwości wyboru rodzaju usługi (przesyłki), która prowadzi do poniesienia przez Kupującego kosztów tej wysyłki (tzw. wysyłki za pobraniem).
- Realizacja Usługi obejmuje dostarczenie kompletnego wydania Czasopisma – grzbiet główny, dodatki, inserty i wydania specjalne.
- W przypadku gdy realizacja Usługi nie jest możliwa bądź jest utrudniona z przyczyn niezawinionych przez Usługodawcę, Usługodawca ma prawo wstrzymania realizacji Usługi na czas trwania utrudnienia. Usługa zostanie wówczas zrealizowana w inny umówiony sposób lub przekazana w sposób zbiorczy (wraz z późniejszym wydaniem Czasopisma), gdy realizacja Usługi będzie ponownie możliwa.
§ 5 Płatność za Usługę
- Opłata za realizację Usługi wynosi 59,00 zł brutto (47,96 zł netto + VAT) przy zamówieniu Usługi na 1 szt. każdego wydania Czasopisma,
- Opłata za Usługę określona w dniu zawarcia Umowy jest płatna z góry za cały rok świadczenia Usługi (Okres Usługi).
- Opłaty za Usługę można dokonać wyłącznie bezgotówkowo, według wyboru dokonanego zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 1 ppkt b:
- za pośrednictwem operatora płatności PayU (do którego Kupujący zostanie przekierowany ze strony internetowej po dokonaniu wyboru płatności) albo
- przelewem bankowym na rachunek:
PKO Bank Polski 38 1020 4027 0000 1102 0424 2962
z podaniem w tytule przelewu numeru zamówienia (numer zamówienia zostanie wyświetlony po wyborze metody płatności, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 2),
w terminie 7 dni od dokonania wyboru płatności, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1 ppkt b.
- Przez zawarcie Umowy i akceptację Regulaminu Kupujący wyraża zgodę na otrzymanie faktury VAT w postaci elektronicznej.
- Usługodawca wystawi fakturę VAT dokumentującej uiszczenie opłaty za Usługę na dane podane jako Adres Dostawy lub dane podane zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 1 ppkt c i doręczy ją Kupującemu:
- przy płatności PayU - w formie elektronicznej na adres e-mail wskazany w formularzu zamówienia, po dokonaniu opłaty za realizację Usługi,
- przy płatności przelewem tradycyjnym – w formie elektronicznej na adres e-mail wskazany w formularzu zamówienia, po zaksięgowaniu wpłaty.
§ 6 Okres obowiązywania Umowy
- Umowa wygasa automatycznie wraz z chwilą upływu Okresu Usługi.
- Przedłużenie realizacji Usługi (Okresu Usługi) na kolejny okres 1 roku liczonego od dnia upływu dotychczasowego Okresu Usługi, wymaga złożenia oświadczenia o woli kontynuowania Umowy w terminie na 30 dni przed automatycznym wygaśnięciem Umowy, o którym mowa w ust. 1 powyżej.
- Przedłużenie realizacji Usługi we wskazanym terminie jest równoznaczne z kontynuowaniem Umowy przy uwzględnieniu wysokości opłat za Usługę przyjętych przy jej zawieraniu.
§ 7 Zmiana Adresu Dostawy
- W razie woli zmiany Adresu Dostawy, na który ma być realizowana Usługa, Kupujący zobowiązany jest powiadomić Usługodawcę o zmianie Adresu Dostawy poprzez przesłanie zawiadomienia o zmianie Adresu Dostawy z podaniem nowych danych Adresu Dostawy, ze szczegółowością jak w § 1 pkt 3.
- Przesłanie zawiadomienia, o którym mowa w ust. 1 następuje poprzez przesłanie wiadomości mailowej na adres e-mail: ">klaudyna.bogurska lub pisemnie na adres Usługodawcy:
Międzynarodowe Targi Poznańskie sp. z o.o.,
ul. Głogowska 14, 60-734 Poznań,z dopiskiem: Lider Biznesu Ogrodniczy Magazyn. - Realizacja Usługi na nowy Adres Dostawy następuje w stosunku do kolejnych wydań Czasopism po dniu otrzymania zawiadomienia, o którym mowa w ustępach powyżej.
- W przypadku przesłania zawiadomienia niespełniającego wymogów, o których mowa w ust. 1, Usługodawca wezwie Kupującego do uzupełnienia zawiadomienia w terminie 7 dni pod rygorem bezskuteczności zmiany Adresu Dostawy.
§ 8 Reklamacje, rezygnacje i odstąpienie od Umowy
- Kupującemu nie przysługuje prawo wypowiedzenia Umowy w Okresie Usługi, z zastrzeżeniem § 11 ust. 3. Kupujący może złożyć jednak oświadczenie o woli nieprzesyłania wydań Czasopism na Adres Dostawy wskazany w zamówieniu (rezygnacji z subskrypcji), przy czym Usługodawca nie jest jednak zobowiązany do zwrotu uiszczonej przez Kupującego opłaty za Usługę. Oświadczenie woli, o którym mowa powyżej, Kupujący składa za pośrednictwem wiadomości mailowej na e-mail: ">klaudyna.bogurska lub pisemnie na adres:
Międzynarodowe Targi Poznańskie sp. z o.o., ul. Głogowska 14, 60-734 Poznań. - Po nadaniu pierwszej wysyłki Kupującemu będącemu konsumentem nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy jako umowy zawartej na odległość - zgodnie z art. 38 pkt 10 Ustawy o prawach konsumenta (prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism).
- Usługodawca przyjmuje reklamacje i gwarantuje wymianę wadliwych sztuk wydania Czasopisma, wyłącznie w przypadkach gdy Kupującemu została dostarczona sztuka wydania Czasopisma posiadająca fizyczne uszkodzenia, w tym wady w postaci niekompletności wydania (§ 4 ust. 6), a uszkodzenia te powstały z winy Usługodawcy lub podczas transportu do Kupującego.
- W celu reklamacji wadliwych elementów produktu Kupujący zobowiązany jest przesłać pisemne zgłoszenie zawierające opis wady wraz z reklamowanym produktem.
- Reklamacje dotyczące niezrealizowania Usługi (niedostarczenia wydania Czasopisma) należy zgłaszać do końca Okresu, w którym czasopismo powinno zostać dostarczone.
- Reklamacje dotyczące nieprawidłowego wykonania lub niewykonania Usługi należy przesłać na adres:
Międzynarodowe Targi Poznańskie sp. z o.o.
Głogowska 14, 60-734 Poznań,z dopiskiem: Lider Biznesu – reklamacja. - W przypadku skutecznego zgłoszenia reklamacji oraz jej zasadności w świetle przyczyn określonych w niniejszym paragrafie, Usługodawca dokona ponownej realizacji Usługi w sposób uzgodniony z Kupującym.
- Każdy Kupujący zostanie poinformowany o wyniku postępowania reklamacyjnego w drodze mailowej na adres e-mail podany przy zamówieniu lub pisemnej na adres podany na reklamacji jako adres zwrotny.
- Termin rozpatrzenia reklamacji wynosi 30 dni od dnia wpływu reklamacji.
§ 9 Korespondencja i powiadomienia pocztą elektroniczną
- Wszelka korespondencja (tradycyjna lub elektroniczna) kierowana jest na adresy podane przez Kupującego w formularzu zamówienia.
- Powiadomienia wysyłane drogą elektroniczną przez Usługodawcę są przygotowane z poszanowaniem wszelkich standardów przyjętych w komunikacji internetowej: nie zawierają zarówno zainfekowanych wirusami komputerowymi załączników, jak i linków do stron internetowych zawierających wirusy lub wyłudzających dane.
- Kupujący nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczone powiadomienia na adres e-mail.
- W razie pytań, uwag lub innych spostrzeżeń do Usługodawcy, należy kontaktować się za pośrednictwem wiadomości mailowej na adres e-mail: ">klaudyna.bogurska lub pisemnie na adres:
Międzynarodowe Targi Poznańskie sp. z o.o. ul. Głogowska 14, 60-734 Poznań.
§ 10 Przetwarzanie danych osobowych
- Administratorem danych osobowych Kupujących są Międzynarodowe Targi Poznańskie sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Głogowska 14, 60-734 Poznań., wpisane do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000202703, będącą czynnym podatnikiem VAT - NIP 777-00-00-488, kapitał zakładowy – 42.310.200,00 PLN.
- Kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych wyznaczonym przez MTP jest dostępny drogą elektroniczną na adres e-mail: iod (Inspektor Ochrony Danych).
- Dane osobowe Kupujących będą wykorzystywane zgodnie z warunkami określonymi w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (OJ L 119, 4.5.2016, p. 1–88, RODO), ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U z 2018 r. poz. 1000, UODO), polskimi przepisami przyjętymi w celu umożliwienia stosowania RODO, innymi obowiązującymi przepisami prawa, niniejszym Regulaminem.
- Usługodawca pozyskuje dane osobowe Kupujących poprzez dobrowolne wysłanie przez uczestnika zgłoszenia wraz ze swymi danymi za pośrednictwem formularza elektronicznego zamówienia zgodnie z postanowieniami Regulaminu.
- Dane przetwarzane będą w celu i zakresie związanymi z realizacją Usługi zgodnie z Regulaminem na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, wykonaniem przez Usługodawcę obowiązków prawnych ciążących na nim w związku z wykonywaniem Usługi np. podatkowych, reklamacyjnych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO oraz w celach objętych każdorazowo dobrowolną zgodą Kupującego na warunkach określonych w art. 6 ust. 1 lit. a i art. 7 RODO. Usługodawca będzie przechowywał dane osobowe przez okres niezbędny dla realizacji Usługi, a następnie przez okres wynikający z przepisów prawa. Dane osobowe Kupującego przetwarzane na podstawie zgody do momentu wycofania zgody przez Kupującego.
- Usługodawca nie będzie przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego.
- Usługodawca może również przetwarzać dane osobowe Kupujących w celu ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń pozostających w związku z realizowaną Usługą, co stanowi jego prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). W takim przypadku dane osobowe będą przechowywane przez wynikający z przepisów prawa okres przedawnienia roszczeń lub czynów karalnych.
- W granicach przepisów prawa Kupującym przysługują prawa do: a) dostępu do danych, b) sprostowania danych, c) usunięcia danych, d) ograniczenia przetwarzania danych, e) cofnięcia wyrażonej zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność przetwarzania danych osobowych przed jej cofnięciem. Kupujący w granicach przepisów prawa ma również prawo wnieść sprzeciw względem przetwarzania jego danych osobowych, w przypadku gdy Usługodawca przetwarza je w celu wynikającym z jego prawnie uzasadnionego interesu.
- Realizacja uprawnień, o których mowa powyżej może odbywać się poprzez wskazanie swoich żądań przesłane na adres Usługodawcy lub wyznaczonego przez niego Inspektora Ochrony Danych.
- Kupującym przysługuje również prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uznają, że przetwarzanie ich danych przez Usługodawcę narusza przepisy RODO.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz ich niepodanie uniemożliwia realizację Usługi.
§ 11 Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
- Regulamin jest udostępniony nieodpłatnie za pośrednictwem strony internetowej liderbiznesu.com.pl, która umożliwia jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie.
- Usługodawca ma prawo do zmiany postanowień Regulaminu. Zmiany zostaną opublikowane na stronie liderbiznesu.com.pl. O zmianach Kupujący zostaną powiadomieni również mailowo na adres wskazany w zamówieniu. W związku ze zmianami Regulaminu Kupującemu przysługuje prawo do rezygnacji z Usługi (wypowiedzenia Umowy), za zwrotem uiszczonej przez Kupującego opłaty za Usługę, w zakresie proporcjonalnym do okresu, w jakim Usługa nie została jeszcze zrealizowana, w terminie 5 dni od dnia powiadomienia o zmianie.