❗❗❗Zostań Liderem Trendów❗❗❗📣Zgłoś się i zdobądź prestiżowy certyfikat Lidera Biznesu❗❗❗📣  

W cieplarnianych warunkach - uprawa warzyw i owoców na własny użytek

Podziel się

Z ubiegłorocznych badań Kantar Public wynika, że już co trzeci mieszkaniec naszego kraju uprawia warzywa i owoce na własny użytek i wg prognoz trend ten ma się rozwijać. Już wszyscy hobbyści marzą bowiem o własnym warzywniku, kierując się oszczędnością i potrzebą samowystarczalności, a także ulegając modzie na zdrowe odżywianie i ogrodniczemu nurtowi DIY – zrób to sam. Czynniki te sprawiają, że amatorzy ogrodnictwa poszukują inspektów, miniszklarni, tuneli foliowych i skrzynek warzywnych.

Jak wskazuje Kantar Public, już ponad 30% polskiego społeczeństwa samodzielnie uprawia warzywa i owoce. Najczęściej są to kobiety, mieszkańcy wsi i 50-latkowie, ale trend dotyczy przedstawicieli wszystkich grup społecznych w naszym kraju – w tym młodych mieszkańców metropolii, którzy oszaleli na punkcie miejskiego ogrodnictwa oraz rodzin, które niedawno zasiedliły przedmieścia i dopiero odkrywają uroki posiadania przydomowego ogródka.

 

 

Zieleń to nowa czerń

Amatorska uprawa warzyw i owoców – zwłaszcza pomidorów, ogórków oraz papryk na własny użytek – jest dość silnie zakorzeniona w naszej tradycji. W sprzedaży nasion warzyw przeznaczonych na rynek hobby Polska już od wielu lat pozostaje w Europie prawdziwą „zieloną wyspą”. Pandemia sprawiła jednak, że przydomowa i tarasowa zieleń stała się dla ogrodowych nowicjuszy nową czernią i od ok. 2 lat w naszym kraju można zaobserwować renesans trendu grow-your-own – wyhoduj-to-sam.  

 

W zdrowym ciele…

Ogromna popularność amatorskich warzywników nad Wisłą stanowi też pokłosie mody na szeroko pojmowaną ekologię oraz zdrowe odżywianie. Aż 58% Polaków przykłada dużą wagę do sposobu odżywiania wzmacniającego odporność – dowiadujemy się z ostatnich analiz Kantar Public, i aż 2/3 badanych uważa, że w największym stopniu można ją zwiększyć, jedząc świeże owoce i warzywa. Co więcej dla 71% respondentów są one najpopularniejszym źródłem witamin, a większość z nas – bo aż 81% społeczeństwa – robi coś, aby zapewnić sobie odpowiedni ich poziom w organizmie.

 

Szeroki wachlarz rozwiązań

W najbliższym czasie aż 57% Polaków chciałoby zmienić swoją dietę, przede wszystkim jedząc więcej owoców – 38% oraz warzyw – 37%, spożywając soki owocowe i warzywne – 16%, a także przetwory – 9%. Można zatem oczekiwać, że popyt nie tylko na nasiona i rozsady, ale też na produkty ułatwiające uprawę warzyw i owoców w ogrodzie, domu, na balkonie czy tarasie będzie rósł w dynamicznym tempie w ciągu nadchodzących lat. Motywatorem dla ogrodniczych amatorów mogą stać się ponadto rosnące ceny żywności. Dlatego warto zapewnić klientom sklepów i centrów ogrodniczych szeroki wachlarz dostępnych rozwiązań: nie tylko folii z różnych przedziałów cenowych i niewielkich tuneli foliowych, ale również stelażowych szklarni balkonowych i ogrodowych, inspektów/rozsadników, a także wytrzymałych konstrukcji poliwęglanu. Uzupełnieniem tej oferty mogą być oranżerie, szklarnie tarasowe do wypoczynku, a także altany poliwęglanowe oraz przydomowe ogrody zimowe.

Pełna treść artykułu w e-wydaniu!

CZYTAJ DALEJ