❗❗❗Zostań Liderem Trendów❗❗❗📣Zgłoś się i zdobądź prestiżowy certyfikat Lidera Biznesu❗❗❗📣  

Skuteczna sprzedaż opryskiwaczy

Podziel się

Opryskiwacze w całej strukturze sprzedaży w sklepach i centrach ogrodniczych to bardzo wąska grupa asortymentowa, co nie znaczy, że nie jest ważna. Jak spojrzeć jednak na tę kategorię z punktu widzenia właściciela sklepu, sprzedawcy?

 

 

Najlepiej, by produkty te przynosiły zyski, dobrze rotowały i nie zalegały na półce. Sprawiały, że klient będzie zadowolony i będzie polecał punkt, gdzie dokonano zakupu oraz wracał po następne zakupy. Należy wziąć pod uwagę kilka czynników. Po pierwsze, miejsce i ekspozycję. Klient najpierw interesuje się środkową półką, równocześnie tą znajdującą się na poziomie wzroku. To właśnie tam powinny stać „najbardziej wartościowe produkty”. Towary umieszczone na najniższych półkach generują najmniejszą sprzedaż. Dlatego dolne półki są idealne dla towarów ciężkich, o dużych gabarytach. Ma to też jeszcze jedną ważną zaletę: klient może je stamtąd łatwo zabrać, bez obawy, że spadną mu one na głowę, a że większość osób to wzrokowcy… Cóż, wnioski nasuwają się same.

Porządek na półce korzystnie działa na odbiór towarów przez klientów, w szczególności tych z wyższej półki cenowej. Chętniej po te produkty sięgają i je kupują. Produkt oraz akcesoria do niego muszą być widoczne w zależności od możliwości powierzchni danego obiektu: w sklepach samoobsługowych ustawione tematycznie, w mniejszych punktach, gdzie jest mniej miejsca – ustawione w jednej grupie, a nie porozrzucane po całym sklepie. Jak wiadomo, dużo trudniej sprzedaje się produkty, których nie widać. Po drugie, sąsiedztwo produktów, które wpływają na zwiększenie sprzedaży. W przypadku opryskiwaczy są to środki ochrony roślin.

 

Fundament sprzedaży

Jak już spełnione są te warunki, to pozostaje jeden najważniejszy: personel z wiedzą na temat produktów i ich zastosowania. Profesjonalne doradztwo jest kluczowe. Ponieważ opryskiwacze najczęściej kupowane są na kilka lat, ważnym elementem w ich sprzedaży jest zapewnienie dodatkowych akcesoriów, które chętnie są dokupowane w miarę zwiększania lub zmian zakresów przeprowadzanych oprysków. Dlatego bardzo istotne znaczenie ma sposób sprzedaży opryskiwaczy. Podczas tej czynności przede wszystkim należy rozpoznać potrzeby klienta. Do jakiego rodzaju oprysków chce on używać opryskiwacza, jaka powierzchnia będzie opryskiwana i jaka częstotliwość. Odpowiedni dobór opryskiwacza: małego ręcznego typu Master lub akumulatorowego – typu Next 3000,  który idealny będzie do małych przydomowych rabat, podwyższanych grządek, warzywników czy roślin balkonowych. Niezawodnym starterem natomiast, czyli produktem, który kupowany jest na początku inwestycji lub jako  drugi produkt, gdzie nie ma jeszcze ogrodu, ale już są rośliny lub chwasty, które trzeba opryskać, jest opryskiwacz ciśnieniowy Hobby, ponieważ w łatwy sposób z czasem można go rozbudować w zależności od potrzeb. W przypadku, kiedy klient ma ogród z trawnikiem i przeprowadza na nim zabiegi oprysku, korzystnie będzie zaproponować taki opryskiwacz, którego nie trzeba nosić, ponieważ jest na kółkach i w tym przypadku najlepszy byłby ręczny opryskiwacz Movi lub akumulatorowy Vx. Wówczas można od razu zaproponować lancę rzędową, która znacznie skraca czas przeprowadzania zabiegów i podnosi ich dokładność. Jeżeli natomiast klient potrzebuje opryskiwacza, z którym musi się przemieszczać po nierównym terenie, to może to być ręczny opryskiwacz Profession, jeden z akumulatorowych Fx lub plecakowy Rx. Również w tym przypadku pokazanie dodatkowych dysz oraz lanc jest bardzo wskazane. Zadbanie o to, aby klient dowiedział się że w ofercie posiadają Państwo dodatkowe akcesoria i jakie przynoszą korzyści sprawi, że prawdopodobnie klient wróci do Państwa po ich zakup.  Należy opowiadać i pozwalać na to, by klienci mogli zapoznać się z produktem, przymierzyć się do niego. Bez profesjonalnego doradztwa trudno sprzedać  produkty, zwłaszcza te w wyższych cenach.

PEŁNY ARTYKUŁ DOSTĘPNY TUTAJ