❗❗❗Zostań Liderem Trendów❗❗❗📣Zgłoś się i zdobądź prestiżowy certyfikat Lidera Biznesu❗❗❗📣  

Zapach zwycięstwa – rynek świec, dyfuzorów i produktów zapachowych

Podziel się

Świece, dyfuzory, odświeżacze, saszetki, kadzidła. Z danych agencji badawczej Verified Market Research wynika, że w ub.r. światowy rynek produktów zapachowych osiągnął rekordowy próg 7,05 mld dol. i w ciągu najbliższych lat ma rosnąć w tempie 4,29% rok do roku, osiągając wartość 9,86 mld. dol. w 2028 r. Na dynamiczny rozwój tego rynku istotny wpływ ma z jednej strony pandemia, a z drugiej – terapeutyczna moc zapachów.

Domowe produkty zapachowe obejmują imponującą gamę ponad 2 tys. różnych kompozycji! W zależności od składu pomagają się one wyciszyć, sprzyjają relaksowi, tworzą nastrój szczególnych chwil, ale też umożliwiają doładowanie witalnych akumulatorów.

Obecnie technologie pozwalają zamknąć w świecy, flakonie, lampie, potpourri lub dyfuzorze zapach bukietu róż lub piwonii, świeżo wypranego lnu albo balsamu, jaśminu, eukaliptusa, lawendy, jagód, brownie, wanilii, trawy cytrynowej czy cedru. Domowe produkty zapachowe obejmują imponującą gamę ponad 2 tys. różnych kompozycji! W zależności od składu pomagają się one wyciszyć, sprzyjają relaksowi, tworzą nastrój szczególnych chwil, ale też umożliwiają doładowanie witalnych akumulatorów, pozwalają odzyskać energię do działania oraz koncentrację.

 

 

Designerskie produkty zapachowe w wersji premium.

 

Zapachowa rewolucja

Jak podają analitycy Reportlinker, światowemu rynkowi produktów zapachowych sprzyja obecnie kilka czynników. Przede wszystkim świece czy dyfuzory postrzega się już jako podstawowy element wyposażenia wnętrz i przydomowego kącika wypoczynku. Po drugie po ostatnich lockdownach konsumenci na całym świecie wykazują znacznie większą skłonność do inwestowania w dom z ogrodem, a produkty zapachowe zajmują bardzo ważne miejsce na tej liście zakupów. Rośnie też świadomość kupujących dotycząca korzyści aromaterapii. Uważa się, że zapachy sprzyjają budowaniu odporności, pomagają zredukować stres, przywodzą na myśl miłe wspomnienia i współtworzą klimat wnętrz. Ostatnio nawet modne stało się dobieranie odmiennych zapachów do każdego pokoju. Czynnikiem stymulującym sprzedaż w tym segmencie handlu oprócz personalizacji, staje się rozwój innowacyjności, a także moda na ekologię i wykorzystanie w składzie naturalnych olejków. Popyt na ten asortyment rośnie również dzięki designerskiej rewolucji w produktach zapachowych, które coraz lepiej wpisują się w bieżące trendy aranżacyjne.    

 

Europa wiedzie prym

Postępująca urbanizacja i bogacenie się mieszkańców Chin czy Indii mają bezpośrednie przełożenie na wyraźny wzrost sprzedaży produktów zapachowych w tych krajach, podobnie jak zwiększająca się dostępność tego asortymentu w centrach homingowych, outletach i na portalach internetowych. Mimo wszystko wg danych agencji Mordor Intelligence to Europa ma nieodmiennie największy wartościowy udział w sprzedaży świec, dyfuzorów i odświeżaczy na świecie, wynoszący aż 40% i prognozuje się, że nasz kontynent utrzyma w tym segmencie handlu swoją dominację w ciągu najbliższych kilku lat, czemu na pewno przysłuży się rosnąca liczba kanałów dystrybucji całego zapachowego asortymentu oraz jego wytwórców.

Największymi rynku zbytu dla świec, dyfuzorów i odświeżaczy w regionie pozostaje Wielka Brytania oraz Francja, co wynika nie tylko z ostatnio obserwowanego wzrostu cen tych produktów, ale też wydatków per capita oraz częstotliwości zapachowych zakupów.       

 

Gra warta świecy

Najbardziej wartościową i najszybciej rosnącą wg portalu Business Wire kategorię produktów zapachowych wciąż stanowią świece. Do 2026 r. ich sprzedaż wg Reportlinker może osiągnąć wartość 645,7 mln dol., rosnąc w średniorocznym tempie wynoszącym aż 11,8%!

Aktualnie koniem pociągowym tej grupy asortymentowej na świecie są świece pojemnikowe: w puszkach, słojach oraz innych naczyniach. Z danych agencji badawczej Grandview Research wynika, że już w 2018 r. produkty te generowały 55% dochodów w obrębie swojej kategorii. To ulubione świece millenialsów ceniących sobie wysoką jakość i wygodę. Nie wymagają świecznika, podstawek czy lampionów, a prezentują się bardzo efektownie i świetnie sprawdzają się jako podarunki. Ogromna popularność tych świec sprawia, że ich dostępność w różnych kanałach dystrybucji dynamicznie się zwiększa. Niemniej wciąż dość spore grono klientów centrów ogrodniczych i homingowych preferuje tradycyjne świece kolumnowe, które można ciekawie wyeksponować w gustownym szkle, lampionach, czy na świecznikach i kandelabrach.  

 

Przeczytaj pełna treść artykułu w wydaniu online!