❗❗❗Zostań Liderem Trendów❗❗❗📣Zgłoś się i zdobądź prestiżowy certyfikat Lidera Biznesu❗❗❗📣  

Pracujemy na najwyższych obrotach

Podziel się

O umacnianiu pozycji w branży ogrodniczej poprzez innowacje technologiczne i cyfrowe, zmianach nawyków zakupowych wśród ogrodniczych hobbystów wywołanych pandemią COVID-19, ekologicznej rewolucji oraz ambitnych planach opowiada Bartosz Janiszewski, dyrektor generalny i współwłaściciel firmy Chabin – Briggs & Stratton Polska.

Firma Chabin jest centralnym autoryzowanym dystrybutorem marki Briggs & Stratton w Polsce. Jak ocenia Pan ostatnie miesiące w segmencie ogrodniczego sprzętu zmechanizowanego w Polsce i Europie?

To firma Chabin otworzyła drzwi dla pochodzącej ze Stanów Zjednoczonych technologii i wprowadziła produkty uznanej marki Briggs & Stratton na polski rynek. Już od blisko czterech dekad tworzymy wspólną historię z tą ponad stuletnią marką. Jesteśmy więc jak duża rodzina, w której każdy wnosi coś dobrego dla wspólnych celów. Briggs & Stratton niewątpliwie na stół wykłada jakość i innowacyjność, a my zapewniamy sieć dystrybutorów i odbiorców.

Choć miesiące wiosenne nie rozpieszczały nas ciepłem, to nie przeszkadzało to zupełnie światu roślin. Myślę, że polska przyroda odżyła trochę dzięki pandemii. Rok temu wiosna była bardzo sucha, poprzedzona suchą zimą. To niezbyt dobrze wpłynęło na trawniki i ogrody w Polsce. Pomimo pandemicznych ograniczeń w produkcji globalnej i częstym zaburzeniu ciągłości dostaw, maj 2021 był dla nas najlepszym miesiącem od prawie 30 lat. Z perspektywy firmy, która specjalizuje się głównie w małych silnikach spalinowych, np. do kosiarek, obserwujemy stały rozwój rynku. Zanotowaliśmy wzrost sprzedaży o ok. 20%. Widać, że wielu Polaków zwróciło się w stronę swoich ogrodów jako miejsca wypoczynku w niepewnych czasach. Wiele razy słyszałem, że to bezpieczny azyl, który pozwala spotkać się z bliskimi bez ograniczeń i na własnych zasadach. Polacy pragną spędzić wolny czas w przyjemnym miejscu, a skoro egzotyczne wakacje były trudniej dostępne, to naturalnym jest, że kreujemy miejsca do relaksu w domowym zaciszu.

Z Briggs & Stratton jesteśmy jak duża rodzina, w której każdy wnosi coś dobrego dla wspólnych celów. Briggs & Stratton niewątpliwie na stół wykłada jakość i innowacyjność, a my zapewniamy sieć dystrybutorów i odbiorców

Na jakich działaniach koncentrowały się firmy Briggs & Stratton oraz Chabin? Jakie cele udało się Państwu zrealizować?

Przede wszystkim jako firma Chabin stawiamy na rozwój tak, aby stale iść z duchem czasu. Obserwując trendy zakupowe, postawiliśmy jeszcze przed pandemią na rozwój e-commerce. Dziś optymalizujemy narzędzia dla nowych kanałów sprzedaży, aby spełniły surowe wymagania współczesnych zasad rynkowych. Zbudowaliśmy zaawansowany sklep połączony z naszą stroną. Jest to nowoczesna platforma odpowiadająca potrzebom zarówno naszych klientów biznesowych, jak i prywatnych entuzjastów mechaniki. Wprowadziliśmy także wiele usprawnień wewnętrznych, które niekoniecznie są widoczne bezpośrednio dla klienta. Z pewnością jednak odczuje je on w szybkości i jeszcze większej rzetelności uzyskiwanych informacji i realizacji zamówień.

Ubiegły rok był dla marki BS czasem istotnych zmian. Firma przeszła reorganizację – miejsce Briggs & Stratton Company zajęło Briggs & Stratton LLC, a stanowisko prezesa i dyrektora generalnego objął Steve Andrews. Na szczęście zmiany nie miały żadnego wpływu na zasady współpracy z firmą Chabin. Briggs & Stratton pozostaje największym na świecie producentem małolitrażowych silników spalinowych i nieustannie dąży do podnoszenia jakości swoich produktów.

Obserwując trendy zakupowe, postawiliśmy jeszcze przed pandemią na rozwój e-commerce. Dziś optymalizujemy narzędzia dla nowych kanałów sprzedaży, aby spełniły surowe wymagania współczesnych zasad rynkowych

Jakich nowości produktowych i rozwiązań technologicznych możemy się spodziewać w ofercie Briggs & Stratton?

CZYTAJ CAŁY ARTYKUŁ